Patagonia

Reiseleder:  Marit Andreassen

Pris:  52 000,- 


Dag til dag program:

Dag 1:
Avreise fra Bergen/Oslo

Dag 2:
Ankomst Buenos Aires. Innsjekking på hotell. Overnatting i Buenos Aires.(B)

Dag 3:
Vi flyr med lokalfly til El Calafate. Her blir vi hentet og kjørt til Puerto Natales, ca. 5 timers kjøretur. Vi passerer grensen fra Argentina til Chile. Overnatting i Puerto Natales. (B)

Dag 4:
Etter frokost drar vi til Pier og har båttur til Paine National Park. Her ser vi nærmere på Balmaceda isbreen. Turen går videre langs den spektakulære Serrano elven! Deretter blir vi kjørt til Pudeto og vil komme oss til Pehoe med katamaran. Overnatting i Pehoe Refuge.(B,L,D)

Dag 5:
Trekkingturen starter og vi vandrer til Grey Refuge hvor vi har overnatting. (ca. 5 timer)(B,L,D)

Dag 6:
Vi har en før-frokost-tur til Mirador hvor vi ser soloppgangen på Grey-isbreen. Etter frokost går vi i vakkert landskap til Refugio Los Cuernos. Vi passerer fjellvann med blomstrende enger omkring og har utsikt mot større innsjøer i det fjerne. Overnatting i Refuge Los Cuernos. (8 timer) (B,L,D)

Dag 7:
I dag har vi dagtur gjennom French Valley. Vi ser fantastiske isbreer og fossefall, og vi er omringet av granitt-topper. Overnatting i Refuge Los Cuernos. (B,L,D)

Dag 8:
Denne dagen går vi langs vakre innsjøen Nordenskjøld. Etter en bratt oppstigning kommer vi til Refugio Chileno-området. Vi fortsetter turen 1 time til Las Torres Base. Overnatting i Chileno Refuge.(5-6 timer)(B,L,D)

Dag 9:
Etter frokost starter trekkingturen ned fra Refugio Chileno (1,5 time)til Hosteria Las Torres. Her står bil og venter på oss, og vi har en lang men interessant kjøretur tilbake til Argentina og fjell-landsbyen El Chalten. (ca. 8 timer) Her overnatter vi. (B,D)

Dag 10:
Vi går en nydelig trekkingtur over isbre til vi når Laguna Torre Base camp. (ca. 7 t) Middag og overnatting i camp. (B,L,D)

Dag 11:
I dag går turen til Eco Camp Pilar. Ruten går via Madre eHija, vi passerer camp Poincenot og Laguna de Los Tres. Vi tar også en avstikker opp til Piedras Blancas Isbreen. (8 timer) (B,L,D)

Dag 12:
Denne dagen går vi dagstur til Piedra del Fraile for å skue kjente Fitz Roy massivet og Pollono isbreen. Overnatting i Eco Camp Pilar. (7 timer) (B,L,D)

Dag 13:
Etter frokost blir vi kjørt til Calafate (4,5 time). Herfra flyr vi tilbake til Buenos Aires, og sjekker inn på hotell.(B)

Dag 14:
Fridag og festdag i Buenos Aires! (B)

Dag 15:
Vi starter vår hjemreise.(B)

Dag 16:
Ankomst Norge.


Klikk her for Kontakt/Påmelding:
Ved påmelding betales et depositum på kr. 3 500,- .
Kontakt Høyfjellspesialisten for mer info.
Tlf.: 478 63 522
hoyfjellspesilaisten@gmail.com


Turen inkluderer:
Fly Bergen/Oslo tur-retur Buenos Aires
Fly tur/retur Buenos Aires-Calafate
All transport I følge program.
Trekkingturene m/ lokal guide
Overnatting i hytter, evt. Camp
Mat i følge program (B = frokost, L = lunch, D = middag)
Hotell i Buenos Aires basert på dobbeltrom
Parkavgifter

Ikke inkludert:
Lokale flyskatter
Enkeltromstillegg
Drikke generelt og evt. tips
Måltider utenom det indikerte i program
Reise/syke forsikring og avbestillingsforsikring


REISEVILKÅR for Patagonia
1. Bestilling.
Bestillingen omfatter de ytelser som er avtalt mellom arrangøren og den reisende. Eventuelle senere avvik skal bekreftes skriftlig av arrangøren.

2. Betaling.
Ved bestilling betales et depositum på kr 3.500,-. Bestillingen er bindende for kjøperen når depositum er betalt. Kjøperen aksepterer ved bestilling. Reisearrangøren blir først bundet 1 uke etter at depositum er mottatt. Restbeløpet for reisen skal betales senest 60 dager før avreisen. Ved bestilling senere enn 60 dager før avreise, skal hele reisens pris betales umiddelbart ved bekreftelse av plass. Det taes forbehold om valuta/prisendringer. Mislighold av betalingsbetingelsene ansees som annullering, og plassene kan bli solgt uten at varsel blir gitt.

Obs.: "Sosialantropolog Marit Andreassen Konsulenttjenester" opptrer som formidler mellom kunden på den ene siden og flyselskap, lokale agenter og hoteller på den andre siden. Således kan ikke arrangøren holdes ansvarlig for forsinkelser/innstillinger eller utgifter ved uhell, skader eller tyveri. Ved uforutsette hendinger eller "force majoure" kan det bli aktuelt å foreta programendringer f. eks. omlegging av reiserute, bytte av transportmiddel, overnattingssted, o.l. Arrangøren kan heller ikke påta seg ansvar for skader eller sykdom som den reisende måtte pådra seg under/etter reisen, - heller ikke for skadet/tapt bagasje eller verdisaker, men vil yte all den hjelp som er mulig ut fra omstendighetene.

3. Reise/sykeforsikring og avbestillingsbeskyttelse Den reisende må selv sørge for reise/sykeforsikring og evt. avbestillingsbeskyttelse. Avbestillingsbeskyttelsen ligger ofte i reiseforsikringen. Avbestillingsbeskyttelsen må gjelde fra reisen blir bestilt. Mangler
Det foreligger en mangel ved reisen dersom den reisende ikke har mottatt de ytelser som inngår i reisen ifølge arrangørens program.
Følgende regnes dog ikke som mangler: flyforsinkelser, naturkatastrofer, arbeidskonflikter, strømbrudd og tilsvarende forhold som arrangøren ikke er herre over (Force majeure).

Arrangøren kan avlyse dersom:
I. det ikke melder seg nok reisende til turen. Evt. Avlysning fra arrangøren må skje senest 14 dager før avreise. II. forhold arrangøren ikke er herre over, så som for eksempel krig, som gjør det utilrådelig å gjennomføre reisen.
Når en reise avlyses, har den reisende krav på full tilbakebetaling av reisens pris.
Utover dette kan den reisende ikke gjøre krav gjeldende.

5. Forbehold om endringer og feil i beskrivelsen
Alle opplysninger gis med forbehold om endringer av valutakurser, priser, avreisetider og hoteller som kan inntreffe etter at reisen er bekreftet. Det tas også forbehold om eventuelle trykkfeil, eller at programmet kan bli gjennomført i motsatt rekkefølge eller med andre variasjoner som ikke endrer turens karakter.

6. Tvister og klager
Dersom det mellom arrangør og kjøper oppstår tvister som ikke kan løses i minnelighet, kan kjøperen bringe saken inn for Forbrukerrådet innen 2 uker etter at svar fra arrangøren foreligger og denne har opplyst om fristen. Klage over mangler i forbindelse med overnattingssteder og maten m.v. må fremsettes straks overfor reiseleder eller direkte til overnattingsstedet/restauranten.