Afrika- kultur - safari - Zanzibar

Turen kan gjennomføres hele året.                                            

Ta kontakt for pristilbud. 

DAG TIL DAG PROGRAM

Dag 1:
Ankomst Kilimanjaro Airport formiddag. Blir hentet og kjørt til Ngdoto Hotel https://www.thengurdotomountainlodge.com/mountain_retreat.htm, like utenfor Arusha hvor det blir lunsj og avslapping. Man kan også benytte hotellets basseng. Middag og overnatting.

Dag 2:
Etter lunch-tider drar dere til Marangu, foten av Kilimanjaro(ca 2timers kjøring). I Marangu tar dere inn på Kilimanjaro Resort Hotell, hvor det også finnes basseng. Er det klarvær, er det flott utsikt til Kilimanjaro denne dagen.

Dag 3:
I dag blir det tur i dette frodige området i Marangu og man får oppleve dagliglivet. Det er Chagga-folket som bor her. Dere besøker en liten kaffe- og bananplantasje og spiser lunch hos en privat familie. Om ettermiddagen kan man bade i hotellets basseng.

Dag 4:
Etter frokost drar dere tilbake til Arusha. Underveis vil dere ha et stopp i Moshi, en typisk afrikansk mellomstor by. Her besøker dere det lokale markedet til chagga-folket. Lunch, middag og overnatting på Ngurdoto hotel.

Dag 5.
Vi drar på safari til Tarangire. Denne parken er kjent for sine mange elefanter og sjiraffer. Her er også mange løve-familier.... Overnatting i Tarangire Safari lodge.

Dag 6.
Vi reiser på safari til NGORONGORO-CRATERET. Ngorongoro er som en paradisets hage, hvor man treffer på de fleste villdyrene fra den afrikanske savannen. Om ettermiddagen kjører vi opp til hotellet som ligger på kraterkanten. Får vi anledning, besøker vi også en maasai-familie.

Dag 7
Etter frokost kjører vi til LAKE MANYARA. Denne parken er kjent for sine mange elefanter og sjiraffer. Vi har lunch på Serena Hotell. Sent om ettermiddagen er vi tilbake i Arusha. Middag og overnatting. 

Dag 8:
Om formiddagen flyr vi til Zanzibar. Denne eksotiske øyen bærer preg av sin rike historie. Her tar vi inn på luksushotellet, Karafuu Beach Resort & Spa hotell, på øst-kysten.

Dag 9:
Bading og slaraffenliv på luksushotellet. Mulighet for dykking, utflukt etc.

Dag 10:
Bading og slaraffenliv på luksushotellet. Mulighet for utflukt.

Dag 11.
Bading og slaraffenliv på luksushotellet. Mulighet for utflukt.

Dag 12:
Vi kjører til Stone Town og tar inn på hotell.

Dag 13:
Halvdagssightseeing i Stone Town. Dette er en myldrende arabiskinspirert by med mange severdigheter fra en svunnen tid....
Om ettermiddagen starter hjemreisen.

Dag 14:
Ankomst Oslo/Bergen

Klikk her for Kontakt/Påmelding:
Ved påmelding betales et depositum på kr. 3 500,- .
Kontakt Høyfjellspesialisten for mer info.
Tlf.: 478 63 522
hoyfjellspesialisten@gmail.com



Inkludert i prisen:
Flyreise Bergen - Tanzania tur/retur. Fullpensjon. Safari etter program med fullpensjon. Avgifter til nasjonalparkene. På Zanzibar luksushotell All-inclusive i 4 dager på østkysten. Deretter 1 døgn i Stone Town h/b. All landtransport. Fly fra Kilimanjaro til Zanzibar.

Ikke inkludert:
Vaksiner, visum til Tanzania. Drikke til maten. Tips. Enkeltrom

Turen kan bli gjennomført med små endringer.

VELKOMMEN TIL EN UFORGLEMMELIG AFRIKA-TUR!

Vaksinasjon: For vaksiner som er anbefales, ta kontakt med vaksinasjonskontor minst to måneder før avreise. Se
https://www.reisemedisin.no/ finner du nyttige reiseråd.

REISEVILKÅR for Afrika-tur
1. Bestilling.
Bestillingen omfatter de ytelser som er avtalt mellom arrangøren og den reisende. Eventuelle senere avvik skal bekreftes skriftlig av arrangøren.

2. Betaling.
Ved bestilling betales et depositum på kr 3.500,-. Bestillingen er bindende for kjøperen når depositum er betalt. Kjøperen aksepterer ved bestilling. Reisearrangøren blir først bundet 1 uke etter at depositum er mottatt. Restbeløpet for reisen skal betales senest 60 dager før avreisen. Ved bestilling senere enn 60 dager før avreise, skal hele reisens pris betales umiddelbart ved bekreftelse av plass. Det taes forbehold om valuta/prisendringer. Mislighold av betalingsbetingelsene ansees som annullering, og plassene kan bli solgt uten at varsel blir gitt.

Obs.: "Sosialantropolog Marit Andreassen Konsulenttjenester" opptrer som formidler mellom kunden på den ene siden og flyselskap, lokale agenter og hoteller på den andre siden. Således kan ikke arrangøren holdes ansvarlig for forsinkelser/innstillinger eller utgifter ved uhell, skader eller tyveri. Ved uforutsette hendinger eller "force majoure" kan det bli aktuelt å foreta programendringer f. eks. omlegging av reiserute, bytte av transportmiddel, overnattingssted, o.l. Arrangøren kan heller ikke påta seg ansvar for skader eller sykdom som den reisende måtte pådra seg under/etter reisen, - heller ikke for skadet/tapt bagasje eller verdisaker, men vil yte all den hjelp som er mulig ut fra omstendighetene.

3. Reise/sykeforsikring og avbestillingsbeskyttelse Den reisende må selv sørge for reise/sykeforsikring og evt. avbestillingsbeskyttelse. Avbestillingsbeskyttelsen ligger ofte i reiseforsikringen. Avbestillingsbeskyttelsen må gjelde fra reisen blir bestilt. Mangler
Det foreligger en mangel ved reisen dersom den reisende ikke har mottatt de ytelser som inngår i reisen ifølge arrangørens program.
Følgende regnes dog ikke som mangler: flyforsinkelser, naturkatastrofer, arbeidskonflikter, strømbrudd og tilsvarende forhold som arrangøren ikke er herre over (Force majeure).

Arrangøren kan avlyse dersom:
I. det ikke melder seg nok reisende til turen. Evt. Avlysning fra arrangøren må skje senest 14 dager før avreise. II. forhold arrangøren ikke er herre over, så som for eksempel krig, som gjør det utilrådelig å gjennomføre reisen.
Når en reise avlyses, har den reisende krav på full tilbakebetaling av reisens pris.
Utover dette kan den reisende ikke gjøre krav gjeldende.

5. Forbehold om endringer og feil i beskrivelsen
Alle opplysninger gis med forbehold om endringer av valutakurser, priser, avreisetider og hoteller som kan inntreffe etter at reisen er bekreftet. Det tas også forbehold om eventuelle trykkfeil, eller at programmet kan bli gjennomført i motsatt rekkefølge eller med andre variasjoner som ikke endrer turens karakter.

6. Tvister og klager
Dersom det mellom arrangør og kjøper oppstår tvister som ikke kan løses i minnelighet, kan kjøperen bringe saken inn for Forbrukerrådet innen 2 uker etter at svar fra arrangøren foreligger og denne har opplyst om fristen. Klage over mangler i forbindelse med overnattingssteder og maten m.v. må fremsettes straks overfor reiseleder eller direkte til overnattingsstedet/restauranten.