Tanzania

Safari - Zanzibar

PRIVAT TUR  TIL TANZANIA: Høstferien 2024

DAG TIL DAG PROGRAM:                                                     

29.sept:

Avreise Oslo

30.sept:

Ankomst Tanzania, Kilimanjaro airport. Dere blir hentet og kjørt til hotellet i Arusha(ca 45min).  Etter en lang reise kan dere være deilig å slappe av ved hotellets bassengkant resten av denne dagen. Middag og overnatting på  https://planet-lodges.com/arusha-planet-lodge/


1.okt:

Tidlig morgen blir dere hentet og kjører på safari i TARANGIRE. Denne parken er kjent for sine mange elefanter, sjiraffer, sebraer og løver. Lunch inne i parken. 

Middag og overnatting på Escarpment ved Lake Manyara https://escarpmentluxurylodge.co.tz

2.okt:
                                                                                           Dere reiser på safari til NGORONGORO-CRATERET. Ngorongoro er som en paradisets hage, hvor man treffer på de fleste villdyrene fra den afrikanske savannen. Lunchbox i parken.

Overnatting og middag på Escarpment ved Lake Manyara.

3.okt:

Etter frokost kjører dere til LAKE MANYARA. Denne parken er kjent for sine mange elefanter og sjiraffer. Lunchbox i parken. Etter endt safari drar dere tilbake Arusha. Underveis kan dere kjøre innom  masaai-markedet om dere ønsker. Middag og overnatting på Planet Logde Arusha.

4.okt:

Tidlig morgen blir dere hentet på hotellet og kjørt til Kilimanjaro flyplass. Dere flyr en kort tur til Zanzibar (ca 1t.). 

Denne eksotiske øyen bærer preg av sin rike historie. Her blir det anledning til bading, soling og snorkling. Det er også verdt å gjøre seg kjent med Stone Town, den myldrende arabisk-inpirerte byen med mange serverdigheter fra en svunnet tid. En tur til Prisen Iland er også vel verdt et besøk, her finnes mange havskilpadder.

Hotellet kan dere se under denne linken:https://www.karafuuzanzibar.com

Dette er et 5-stjerners hotell med all inclusive under hele oppholdet.

5.okt:                                                                            

Bading og slaraffenliv på Zanzibar.

6.okt:

Bading og slaraffenliv på Zanzibar.

7.okt:

Bading og slaraffenliv på Zanzibar.

8.okt:

Bading og slaraffenliv på Zanzibar.

9.okt:

Denne dagen startet hjemreisen 

10.okt:                                                                                 

Ankomst Norge.

Pris: kr. 44 000,-

Klikk her for Kontakt/Påmelding:
Ved påmelding betales et depositum på kr. 3 500,- .
Kontakt Høyfjellspesialisten for mer info.


Tlf.: 478 63 522

hoyfjellspesialisten@gmail.com

Nb. Turen kan bli gjennomført med små endringer.                                                                                                                                                        

Info om turen:

Prisen inkluderer:

Fly Oslo-Kilimanjaro-Zanzibar-Oslo

Hotell i Arusha med fullpensjon, safari etter beskrivelser med fullpensjon, Sjåfør/guide, alle parkavgifter, all transport i egen jeep etter program, transport til flyplass, lokalt fly fra Kilimanjaro Airport til Zanzibar, transport til Øst-kysten på Zanzibar, 5 døgn på Karafuu Beach Resort -med All inclusive. Transport tilbake til flyplass.

Ikke inkludert:
Vaksiner, Visum til Tanzania(50 dollar), drikke og tips underveis. 

VELKOMMEN TIL EN UFORGLEMMELIG AFRIKA-TUR!

Vaksinasjon: For vaksiner som er anbefales, ta kontakt med vaksinasjonskontor minst to måneder før avreise. Se
https://www.reisemedisin.no/ finner du nyttige reiseråd.

REISEVILKÅR for Afrika-tur
1. Bestilling.
Bestillingen omfatter de ytelser som er avtalt mellom arrangøren og den reisende. Eventuelle senere avvik skal bekreftes skriftlig av arrangøren.

2. Betaling.
Ved bestilling betales et depositum på kr 3.500,-. Bestillingen er bindende for kjøperen når depositum er betalt. Kjøperen aksepterer ved bestilling. Reisearrangøren blir først bundet 1 uke etter at depositum er mottatt. Restbeløpet for reisen skal betales senest 60 dager før avreisen. Ved bestilling senere enn 60 dager før avreise, skal hele reisens pris betales umiddelbart ved bekreftelse av plass. Det taes forbehold om valuta/prisendringer. Mislighold av betalingsbetingelsene ansees som annullering, og plassene kan bli solgt uten at varsel blir gitt.

Obs.: "Sosialantropolog Marit Andreassen Konsulenttjenester" opptrer som formidler mellom kunden på den ene siden og flyselskap, lokale agenter og hoteller på den andre siden. Således kan ikke arrangøren holdes ansvarlig for forsinkelser/innstillinger eller utgifter ved uhell, skader eller tyveri. Ved uforutsette hendinger eller "force majoure" kan det bli aktuelt å foreta programendringer f. eks. omlegging av reiserute, bytte av transportmiddel, overnattingssted, o.l. Arrangøren kan heller ikke påta seg ansvar for skader eller sykdom som den reisende måtte pådra seg under/etter reisen, - heller ikke for skadet/tapt bagasje eller verdisaker, men vil yte all den hjelp som er mulig ut fra omstendighetene.

3. Reise/sykeforsikring og avbestillingsbeskyttelse Den reisende må selv sørge for reise/sykeforsikring og evt. avbestillingsbeskyttelse. Avbestillingsbeskyttelsen ligger ofte i reiseforsikringen. Avbestillingsbeskyttelsen må gjelde fra reisen blir bestilt. Mangler
Det foreligger en mangel ved reisen dersom den reisende ikke har mottatt de ytelser som inngår i reisen ifølge arrangørens program.
Følgende regnes dog ikke som mangler: flyforsinkelser, naturkatastrofer, arbeidskonflikter, strømbrudd og tilsvarende forhold som arrangøren ikke er herre over (Force majeure).

Arrangøren kan avlyse dersom:
I. det ikke melder seg nok reisende til turen. Evt. Avlysning fra arrangøren må skje senest 14 dager før avreise. II. forhold arrangøren ikke er herre over, så som for eksempel krig, som gjør det utilrådelig å gjennomføre reisen.
Når en reise avlyses, har den reisende krav på full tilbakebetaling av reisens pris.
Utover dette kan den reisende ikke gjøre krav gjeldende.

5. Forbehold om endringer og feil i beskrivelsen
Alle opplysninger gis med forbehold om endringer av valutakurser, priser, avreisetider og hoteller som kan inntreffe etter at reisen er bekreftet. Det tas også forbehold om eventuelle trykkfeil, eller at programmet kan bli gjennomført i motsatt rekkefølge eller med andre variasjoner som ikke endrer turens karakter.

6. Tvister og klager
Dersom det mellom arrangør og kjøper oppstår tvister som ikke kan løses i minnelighet, kan kjøperen bringe saken inn for Forbrukerrådet innen 2 uker etter at svar fra arrangøren foreligger og denne har opplyst om fristen. Klage over mangler i forbindelse med overnattingssteder og maten m.v. må fremsettes straks overfor reiseleder eller direkte til overnattingsstedet/restauranten.