Tanzania - Zanzibar

PRIVAT TUR TIL TANZANIA: SAFARI-KULTUR-FJELLTUR-ZANZIBAR ca.20.JUNI 2020

DAG TIL DAG PROGRAM:                                                     

Dag 1:                                                                                    Avreise Bergen.

Dag 2:
Ankomst Kilimanjaro flyplass. Vi kjører til Arusha og har middag og overnatting i denne byen.

Dag 3: 
Vi starter en spennende safari til Tarangire. Denne parken er kjent for sine mange elefanter, sjiraffer, sebraer og også løver. Overnatting ved Tarangire.

Dag 4:

Det blir igjen safari i Tarangire. Dette er en svær park med mange ulike områder. Etter lunsj begynner tilbaketuren til Arusha, og underveis vil vi besøke en masai boma. Sent på ettermiddagen er vi tilbake i Arusha til middag og overnatting.

Dag 5:    
Etter frokost drar vi mot Kilimanjaro og Moshe. Underveis er det flott utsikt til Kilimanjaro. Vi er nå i Chagga-land med en ganske annen kultur. Her går vi på markedet og tar ellers dagen slik den faller med eksotiske inntrykk. Lunsj, middag og overnatting i Moshe.                                                                    

Dag 6:                                                                                     
Vi kjører fra Moshe til Marangu, foten av Kilimanjaro. Vi går tur i dette frodige området og ser på dagliglivet. Det er Chagga-folket som bor her. Vi besøker en liten kaffe- og bananplantasje, og får også smake på bananølet. Lunsj vil vi ha hos en av våre lokale guider. Sent på ettermiddagen kjører vi tilbake til Moshe for middag og overnatting. 

Dag 7:
En gang på formiddagen flyr dere til Zanzibar.(ca 1t.). Denne eksotiske øyen bærer preg av sin rike historie. Her blir det anledning til bading, soling og snorkling.Det er også vel verdt å gjøre seg kjent med Stone Town, denne myldrende arabiskinspirerte byen med mange severdigheter fra en svunnen tid.

Dag 8:                                                                                  
Bading og slaraffenliv på Zanzibar.

Dag 9:
Bading og slaraffenliv på Zanzibar.

Dag 10:

Bading og slaraffenliv på Zanzibar.

Dag 11:                                                                                     Bading og slaraffenliv på Zanzibar.

Dag 12:                                                                                  
Denne dagen startet hjemreisen 

Dag 13:                                                                                  
Ankomst Norge.

Kontakt Høyfjellspesialisten for mer info.

Tlf.: 478 63 522
hoyfjellspesialisten@gmail.com

Nb. Turen kan bli gjennomført med små endringer.

Pris i snitt: kr. 30500 pr person.                                                                                                                                                        

Info om turen:

Prisen inkluderer:

Fly Oslo-Kilimanjaro-Zanzibar-Oslo

Hotell i Arusha med fullpensjon, safari etter beskrivelser med fullpensjon,Sjåfør/guide, alle parkavgifter, all transport etter program, en overnatting i Moshe, Dagtur i Marangu, transport til flyplass, 5 døgn på Karafuu Beach Resort -med All inclusive. Transport tilbake til flyplass.

Ikke inkludert:
Vaksiner, Visum til Tanzania(50 dollar), drikke og tips underveis. 

VELKOMMEN TIL EN UFORGLEMMELIG AFRIKA-TUR!

Vaksinasjon: For vaksiner som er anbefales, ta kontakt med vaksinasjonskontor minst to måneder før avreise. Se
https://www.reisemedisin.no/ finner du nyttige reiseråd.

REISEVILKÅR for Afrika-tur
1. Bestilling.
Bestillingen omfatter de ytelser som er avtalt mellom arrangøren og den reisende. Eventuelle senere avvik skal bekreftes skriftlig av arrangøren.

2. Betaling.
Ved bestilling betales et depositum på kr 3.500,-. Bestillingen er bindende for kjøperen når depositum er betalt. Kjøperen aksepterer ved bestilling. Reisearrangøren blir først bundet 1 uke etter at depositum er mottatt. Restbeløpet for reisen skal betales senest 60 dager før avreisen. Ved bestilling senere enn 60 dager før avreise, skal hele reisens pris betales umiddelbart ved bekreftelse av plass. Det taes forbehold om valuta/prisendringer. Mislighold av betalingsbetingelsene ansees som annullering, og plassene kan bli solgt uten at varsel blir gitt.

Obs.: "Sosialantropolog Marit Andreassen Konsulenttjenester" opptrer som formidler mellom kunden på den ene siden og flyselskap, lokale agenter og hoteller på den andre siden. Således kan ikke arrangøren holdes ansvarlig for forsinkelser/innstillinger eller utgifter ved uhell, skader eller tyveri. Ved uforutsette hendinger eller "force majoure" kan det bli aktuelt å foreta programendringer f. eks. omlegging av reiserute, bytte av transportmiddel, overnattingssted, o.l. Arrangøren kan heller ikke påta seg ansvar for skader eller sykdom som den reisende måtte pådra seg under/etter reisen, - heller ikke for skadet/tapt bagasje eller verdisaker, men vil yte all den hjelp som er mulig ut fra omstendighetene.

3. Reise/sykeforsikring og avbestillingsbeskyttelse Den reisende må selv sørge for reise/sykeforsikring og evt. avbestillingsbeskyttelse. Avbestillingsbeskyttelsen ligger ofte i reiseforsikringen. Avbestillingsbeskyttelsen må gjelde fra reisen blir bestilt. Mangler
Det foreligger en mangel ved reisen dersom den reisende ikke har mottatt de ytelser som inngår i reisen ifølge arrangørens program.
Følgende regnes dog ikke som mangler: flyforsinkelser, naturkatastrofer, arbeidskonflikter, strømbrudd og tilsvarende forhold som arrangøren ikke er herre over (Force majeure).

Arrangøren kan avlyse dersom:
I. det ikke melder seg nok reisende til turen. Evt. Avlysning fra arrangøren må skje senest 14 dager før avreise. II. forhold arrangøren ikke er herre over, så som for eksempel krig, som gjør det utilrådelig å gjennomføre reisen.
Når en reise avlyses, har den reisende krav på full tilbakebetaling av reisens pris.
Utover dette kan den reisende ikke gjøre krav gjeldende.

5. Forbehold om endringer og feil i beskrivelsen
Alle opplysninger gis med forbehold om endringer av valutakurser, priser, avreisetider og hoteller som kan inntreffe etter at reisen er bekreftet. Det tas også forbehold om eventuelle trykkfeil, eller at programmet kan bli gjennomført i motsatt rekkefølge eller med andre variasjoner som ikke endrer turens karakter.

6. Tvister og klager
Dersom det mellom arrangør og kjøper oppstår tvister som ikke kan løses i minnelighet, kan kjøperen bringe saken inn for Forbrukerrådet innen 2 uker etter at svar fra arrangøren foreligger og denne har opplyst om fristen. Klage over mangler i forbindelse med overnattingssteder og maten m.v. må fremsettes straks overfor reiseleder eller direkte til overnattingsstedet/restauranten.